Os alumnos de 1º da ESO, durante o primeiro trimestre, fixeron un proxecto nas materias de Lingua Galega, Educación Plástica e Visual e Lingua Francesa. Proximamente incorporarase tamén a materia de Lingua Inglesa. O devandito proxecto, relacionado co proxecto do centro "Coñecece o corazón da nosa Ría", tiña como produto final o deseño dunha mascota para un concurso no que cada aula elixiría un animal como mascota representativa durante todo o ano. Na materia de lingua Galega estudaron e viron os animais (sobre todo paxaros) que nos acompañan case todo o ano na contorna do colexio, ademais dos animáis domésticos e insectos, algunhas normas ortográficas, algo de gramática e literatura. En plástica, os graos de iconicidade e a cor.
Como finalmente non se levou a cabo o concurso, fixemos unha exposición cos traballos de plástica e francés que está tendo moito éxito. É por iso que vos quero felicitar, polo ben que traballastes, polo interese que puxestes e por suposto polo maravilloso resultado, síntome realmente orgullosa do voso esforzo. Deixo o Canvas de Lingua Galega e Plástica e as imaxes das mascotas.
Navia Castro, Salma Del Río, Mario Verdejo, David Senra (1ºB) |
Noa García, Almudena Álvarez, Manuel Peteiro, Marina Meijón (1ºB) |
Laura Santiago, Luna Mosquera, Rebeca Casal, Victor González (1ºA) |
Iria Guerra, Aldara García, Raquel Dios, Anxo Torres (1ºA) |
Samuel Carballo, Nerea López, Hugo Garrido, Raquel Solla (1ºA) |
Laura Díaz, Lorena Rosales, Antón Rodríguez, David Chan (1ºB) |
Ana Torres, Teri Santiago, Juanma García, Marcos Cadilla (1ºB) |
Iria García, Roberto Rego, Oscar Hermida, Hugo González (1ºA) |
Ainara Real, Uxía Iglesias, Manuel Brea, Andrés Herguera (1ºA) |
CANVAS para o PROXECTO – MASCOTA - 1º ESO PLÁSTICA e LINGUA
GALEGA
COMPETENCIAS
CLAVE
▪ CCL
▪ CD
▪ CCEC
▪ CAA
▪ CSIEE
▪ CCSC
|
PRODUTO FINAL
Participar
no concurso A MASCOTA DA NOSA RÍA para o Proxecto de centro “ESCOITA O
CORAZÓN DA NOSA RÍA”
|
RECURSOS
Material
de plástica:
Láminas
DIN A4
lapis
B
lapis
de cores
libreta
de Bocetos
Cartolinas
Pegamento, tesoiras
|
||
ESTÁNDARES de
APRENDIZAXE
Lingua Galega
▪ LGB1.3.1. Coñece e aprecia as normas que rexen a
cortesía na comunicación oral (intervén na orde que lle corresponde,
manifesta respecto polas opinións alleas e recoñece e rexeita a linguaxe
discriminatoria).
▪ LGB1.6.2. Comprende, interpreta e rexeita os
prexuízos que se poidan asociar á pronuncia da lingua galega.
▪ LGB1.6.3. Usa, se a posúe, a variante dialectal
propia e asúmea como a variedade habitual do seu contexto.
▪ LGB1.7.3. Emprega nas intervencións orais
espontáneas expresións propias do galego (fraseoloxía adecuada).
▪ LGB1.7.4. Emprega nas intervencións orais
espontáneas un léxico rico e variado.
▪ LGB1.8.1. Intervén en debates e coloquios do ámbito
educativo, respectando as regras de interacción.
▪ LGB2.1.4. Procura o léxico descoñecido en
dicionarios, analiza a forma da palabra ou deduce o significado polo
contexto.
▪ LGB2.1.5. Interpreta o significado de elementos
non lingüísticos (símbolos, iconas, etc.).
▪ LGB2.1.6. Busca información para ampliar e
completar o contido das mensaxes a través de distintos recursos: xornais,
revistas, libros, enciclopedias, buscadores de internet.
▪ LGB2.8.5. Revisa o texto con respecto ás normas
morfolóxicas, ortográficas e tipográficas.
▪ LGB2.8.4. Puntúa o texto en relación coa
organización oracional e a forma do texto (os parágrafos e a distribución e
organización das ideas expresadas)
▪ LGB2.8.1. Utiliza esquemas sinxelos e notas para
ordenar as ideas e estruturar o contido do texto.
▪ LGB2.13.2. Emprega os correctores ortográficos
para resolver dúbidas e revisar a ortografía.
▪ LGB2.14.1. Participa, de modo guiado, nas tarefas
de revisión e mellora das producións propias e alleas.
▪ LGB2.14.2. Acepta o erro como parte do proceso de
aprendizaxe e mostra unha actitude positiva de superación.
▪
LGB3.4.1.
Aplica correctamente as normas ortográficas e morfolóxicas da lingua galega.
PLASTICA
▪ EPVAB1.4.2. Realiza composicións básicas con
diferentes técnicas segundo as propostas establecidas por escrito.
▪ EPVAB1.7.1. Utiliza con propiedade as técnicas
gráfico-plásticas coñecidas aplicándoas de forma axeitada ao obxectivo da
actividade.
▪ EPVAB1.7.5. Crea co papel recortado formas
abstractas e figurativas compóndoas con fins ilustrativos, decorativos ou
comunicativos.
▪ EPVAB1.7.6. Aproveita materiais reciclados para a
elaboración de obras de forma responsable co medio e aproveitando as súas
calidades gráfico-plásticas.
▪ EPVAB1.7.7. Mantén o seu espazo de traballo e o
seu material en perfecto orde e estado, e achégao á aula cando é necesario
para a elaboración das actividades.
▪ EPVAB2.1.1. Diferencia imaxes figurativas de
abstractas.
▪ EPVAB2.1.2. Recoñece graos de iconicidade nunha
serie de imaxes.
▪ EPVAB2.1.3. Crea imaxes con distintos graos de
iconicidade baseándose nun mesmo tema.
▪ EPVAB2.2.1. Distingue símbolos de iconas.
▪ EPVAB2.2.2. Deseña símbolos e iconas.
|
TAREFAS
LINGUA
GALEGA
1. Facer unha lista dos animais domésticos, en grupo cooperativo, que
coñezades.
3. Estudar o xénero e número dos substantivos e adxectivos (Gramática)
4. Observar, dende as fiestras da aula de Plástica, as diferentes
aves que nos acompañan durante case
todo o ano. Recoller o seu nome nunha lista e intentar aumentala buscando
máis aves durante o traslado a casa ou no recreo..
5. Buscar información sobre estas aves na páxina: “A vida nos nosos ríos” http://www.rios-galegos.com
6. Ver e comentar o video “Veciñas do Aire” de Federico de la Peña.
7. Repaso da acentuación e os tiles diacríticos (Ortografía)
8. En grupo cooperativo, facer unha lista dos insectos que coñezades.
9. Buscar información para elaborar unha descrición dalgúns destes animais
en internet.http://www.rios-galegos.com
10. Buscar ou recordar, en grupo,
contos ou fábulas que teñan como protagonistas animais. (Literatura)
11. Escribir un conto coa técnica do “Fólio Xiratorio”.
12. Repaso de todos os animais
13. Control de vocabulario.
14. Saída á ruta de sendeirismo do río Gafos para a observación dos animais
da ría.
ED.
PLÁSTICA
1. Realización do organigrama.
2. En grupo cooperativo elexir un animal no que inspirarvos para facer a
mascota do proxecto. Tede en conta o que queredes que represente.
3. Buscar información sobre os “Graos de iconicidade das imaxes”.
4. Realizar, individualmente, un debuxo sobre o animal elexido baixando o
grao de iconicidade da imaxe real (fotografía)
5. Compoñer un boceto en grupo no
que incluades o mellor de cada debuxo imdividual.
6. Elexir, entre todos, as cores coas que colorear a mascota no boceto.
7. Poñerlle nome á Mascota (en galego).
8. Pasar a limpo a Mascota realizándoa pegando recortes de cartolinas ou
outro tipo de papeis. Podedes rasgar ou recortar con tesoiras o papel.
9. Presentar á clase a mascota, o porqué da elección do animal e o que
simboliza.
10. Realizar a autoavaliación e coavaliación.
|
FERRAMENTAS
TIC
iPad
da profesora
Tablets
dos alumnos
Ordenador da aula
Aula
de informática
|
||
MÉTODOS de
EVALUACIÓN
Control de vocabulario
Rúbricas de para
este proxecto
Rúbrica de
autoavaliación e coavaliación
Rexistros de
Observación
|
DIFUSIÓN
Exposición
oral na aula
Blog
de Ed. Plástica
|
AGRUPAMENTO/ORGANIZACIÓN
AGRUPAMENTO
GRUPO COOPEATIVO
1-
Coordinador: Coordina. Indica as tarefas que cada un debe
realizar.Comproba que todos cumpran a súa tarefa. Ánima ao equipo.
2-Secretario: Recorda as tarefas. Comproba que todos
trouxeran as tarefas.
3- Supervisor: supervisa o nivel de ruído.
Controla o tempo. Coida os materiais.
4- Portavoz: Presenta ao resto de
compañeiros as tarefas realizadas. Pregunta
as dúbidas do grupo ao profesor.
5- Crítico: Critica. Asesórase e infórmase
(se o hai)
|