Durante este trimestre os alumnos de 1º da ESO A e B fixeron un proxecto sobre as emocións "EMOCIÓNATE" en Ed.Plástica e Lingua Galega. O producto final do proxecto consistiu na elaboración dunha cara de cartolina coas partes móbiles para conseguir diferentes expresións de emocións. Ademais na lectura dun texto narrativo no que ademais de describir de forma obxectiva e subxectiva a máscara tiñan que crear unha historia na que tiveran que cambiar a lo menos catro veces a expresión da cara.
Para chegar ata aquí tiveron que aprender as partes da cara e do corpo buscando información, observando un powerpoint, buscaron adxectivos descritivos para cada parte da cara. Fixeron descricións de persoas, traducions (castelán/galego), un control das partes do corpo e cara...
O resultado foi moi satisfactorio e penso que ademais de aprender o pasaron ben.
CANVAS para o PROYECTO “EMOCIÓNATE”
COMPETENCIAS CLAVE
CCL, CSC, CSIEE, CD, CAA
|
PREGUNTA
GUÍA:
Coñeces como se chaman as partes do corpo
externas?como describirías a unha persoa?
PRODUTO FINAL
Realizar unha “máscara das emocións”texto narrativo e descritivo dun
personaxe
Lectura do texto
Que
queremos conseguir?
Que
reto queremos resolver?
A que
problema queremos dar solución?
|
RECURSOS
Profesora
de Lingua Galega e Ed. Plástica
Alumnos
Aula
de Plástica
Dicionario
Cartolinas,
pegamento, tesoiras, lapis…
Fotocopias
Apuntamentos
Que
persoas deben implicarse?
Que
outros materiais son precisos?
Algunha
instalación especial?
|
ESTÁNDARES de APRENDIZAXE
LGB1.2.2. Segue instrucións para realizar tarefas de aprendizaxe con
progresiva autonomía.
LGB1.3.2. Recoñece a importancia dos aspectos prosódicos (entoación,
pausas, ton, timbre e volume) e o significado da linguaxe non verbal
LGB1.7.1. Produce textos orais, en intervencións espontáneas,
adecuadas á situación e á intención comunicativa desexada, con coherencia,
cohesión e corrección.
LGB2.1.4. Procura o léxico descoñecido en dicionarios, analiza a forma
da palabra ou deduce o significado polo contexto.
LGB2.1.5. Interpreta o significado de elementos non lingüísticos
(símbolos, iconas, etc.).
LGB2.4.2. Segue instrucións para realizar tarefas de aprendizaxe
guiadas, con progresiva autonomía.
LGB2.7.1. Le en voz alta con dicción, entoación e ritmo adecuados e
con respecto pola puntuación do texto.
LGB2.8.1. Utiliza esquemas sinxelos e notas para ordenar as ideas e
estruturar o contido do texto.
LGB2.8.4. Puntúa o texto en relación coa organización oracional e a
forma do texto (os parágrafos e a distribución e organización das ideas
expresadas).
LGB2.8.5. Revisa o texto con respecto ás normas morfolóxicas, ortográficas
e tipográficas.
LGB2.12.1. Produce textos de distintos xéneros: descricións,
narracións de feitos e exposicións de ideas e conceptos.
LGB3.12.1. Participa en proxectos (elaboración de materiais
multimedia, folletos, carteis, recensión de libros e películas, obras de
teatro, etc.) nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos
transversais, evita estereotipos lingüísticos ou culturais e valora as
competencias que posúe como persoa plurilingüe.
EPVAB1.7.1. Utiliza con propiedade as técnicas
gráfico-plásticas coñecidas aplicándoas de forma axeitada ao obxectivo da
actividade.
EPVAB1.7.4. Utiliza o papel como material,
manipulándoo, resgando ou pregando, creando texturas visuais e táctiles, para
crear composicións, colaxes matéricas e figuras tridimensionais.
EPVAB1.7.5. Crea co papel recortado formas
abstractas e figurativas compóndoas con fins ilustrativos, decorativos ou
comunicativos.
EPVAB1.7.7.
Mantén o seu espazo de traballo e o seu material en perfecto orde e estado, e
achégao á aula cando é necesario para a elaboración das actividades.
|
TAREFAS
Recordamos, en
grupo cooperativo, todas as partes do corpo e as colocamos nun debuxo de
creación propia. Buscamos máis información ademais da que se proporciona na
clase.
Buscamos adxectivos
que describan cada parte do corpo atopada.
Traducimos do
castelán a fotocopia dos adxectivos relativos a cada parte do corpo.
Pensamos
adxectivos que nos poden definir psicoloxicamente e poñemos nome as emocións
Facemos unha
descrición física e psicolóxica dun compañeiro individualmente e as lemos ao
resto dos compañeiros para que adiviñen de quen se trata.
En grupo
cooperativo facemos con recortes de cartolina a máscara das emocións. Unha
vez pensado entre todos o boceto da máscara o coordinador reparte o traballo.
Debuxamos, recortamos e pegamos cada parte da cara e as presentamos para
asegurarmos o acabado desexable. Para finalizar colocamos os encadernadores.
Preparamos as máscaras segundo a emoción que queramos transmitir.
Faremos por fin
un texto narrativo no que describamos
e poñamos nome á nosa máscara e contemos una historia no que estea
presente a lo menos 5 emocións distintas.
Decidimos quen
sae do grupo coa máscara , quen a modifica e quen le o texto. Facemos entre todos unha crítica construtiva do
traballo final de cada grupo.
Enchemos unha
ficha ou rúbrica de autoavaliación.
Que
temos que facer para acadar o produto final?
|
FERRAMENTAS TIC
iPad
Ordenador da aula
¿Qué
App y herramientas TIC necesitamos?
¿Qué
servicios web vamos a usar?
¿Podemos
vincularlas con las tareas?
|
MÉTODOS de EVALUACIÓN
Rexistro de tarefas
Rúbrica de traballo de plástica
Rúbrica de autoavaliación e coavaliación
Rexistro
de Observación
Que
ferramentas e estratexias innovadoras
de avaliación imos aplicar?
|
DIFUSIÓN
Exposición
oral na aula
Blog
de Ed. Plástica e Blog de Lingua Galega
Como
imos difundir e compartir o noso proxecto?
|
AGRUPAMENTO/ORGANIZACIÓN
AGRUPAMENTO GRUPO COOPEATIVO
1- Coordinador: Coordina. Indica
as tarefas que cada un debe realizar.Comproba que todos cumpran a súa tarefa. Ánima ao equipo.
2-Secretario: Recorda as tarefas.
Comproba que todos trouxeran as tarefas.
3- Moderador: supervisa o nivel de ruído. Controla o tempo. Coida os
materiais.
4- Portavoz: Presenta ao resto de compañeiros as tarefas realizadas.
Pregunta
as dúbidas do grupo ao profesor.
5- Crítico: Critica. Asesórase e infórmase
Como
se vai agrupar os alumnos? Como imos organizar a aula?
|